2012. október 28., vasárnap

Kroácia 3. nap...




Ezen a napon hamar ébredtek a gyerekek, míg én a napló írás miatt későn feküdtem, és mindenki hamar kinn volt már a strandon, míg én csak húztam a lóbőrt. Anyuék hagytak némi reggelit nekem, és lementek a partra, ami mágnesként vonzotta a gyerekeket.
Azonnal nekiálltak ugrálni a beton mólóról, mint legnagyobb móka, Bálint szépen eljátszik magában, így Orsi is tudott lazítani, csak nélkülem a vízbe nem tudott bemenni, hiszen nem tudott vigyázni mindenkire.
Mikor lementem, végre mindenki lubickolhatott. Én is együtt ugráltam a gyerekekkel, frizbiztünk, rákokat lestünk, halakat figyeltünk, dobáltam a srácokat a vízben, a nap pedig perzselt. Meg is égtem, és kicsit kényelmetlenné vált, hogy olyan erővel süt, miközben nincs árnyék.
Ebédre átmentünk ismét Trogirbe, ezúttal autóval. Egy távolabbi parkolóban álltunk meg, ahol olcsó volt a parkolás, de többet kellett menni. Édua rollerrel, Bálint kismotorral, Marci a babakocsiban lustálkodva jött. Eljutottunk ismét a piachoz, és a hídon bejutva a kis szigetre, most nem a szokott, hanem más utakat próbálva kalandoztunk egy kicsit.
Orsit egy gyorsétterem érdekelte, de végül is a parti sétányon, egy pizzázóba ültünk, mely sokkal jobb választásnak bizonyult a tegnapi házak közé zárt étteremmel szemben, mert járt a levegő, és nem akartunk megfulladni. 
A gyerekek egy pizzát ettek, de ezt is ímmel-ámmal, én pedig egy spagettit, ami nagyon jól esett. Az ebédet köbvetően kis sétálás következett még, aminek a végén egy már korábban kinézett hajó kirándulás ügynök bódéjához jutottunk, ahol kikérdeztük a nőt, hogy hogyan is lehetne elmenni egy kis kalandra.
 
Nagyon jó árat sikerült kialkudni, mert nem számolta végül egyik gyermekünket sem, leelőlegeztük, és már tudtuk, hogy másnap mit fogunk csinálni. Trogir elhagyása előtt még egy újabb fagyi kelyhezést terveztünk a tegnapi sikerén felbuzdulva, de a mostani találat nem volt olyan jó. Sebaj, azért ettünk egyet, majd vissza indultunk az autóhoz.
A kempingbe visszaérve ismét a strand volt a program. Mostanra elég sokan voltak már a parton, és nem lehetett olyan könnyen elférni, de ez a gyerekeket nem nagyon zavarta. Engem sem ez, inkább az, hogy a nap elől nem volt hova menekülni.
 
Estére már menekülhetnékem volt, és eléggé fel is égtem. Azért bele ugrottunk a vízbe párszor (az egyetlen hely ahol el lehetett viselni a hőmérsékletet és a tűző napot), biztos ami biztos jól fejbe csűrtem egy úszót a frizbivel, lefröcsköltünk pár közel merészkedőt az ugrálás közben, újabb tengeri sünbe léptem, szóval megvolt a napi program, mehettünk haza.
 
Itthon aztán vacsoráztunk a gyümölcsökből, a megmaradt reggeli pékáruból, és elindultunk egy naplementés esti sétára, ami egyértelműen az én kedvemre szólt, hogy meg tudjak pár betervezett fotót valósítani.
Az első napon talált étterem felé indultunk, majd fél úton találtunk egyet a sok kis beton móló közül, amit alkalmasnak találtam arra, hogy fotózzunk.
 
Amennyire nincs kedve Orsinak ehhez, Éduának annyira van, és így mindkettőjükről készült több fénykép is az adott koncepció szerint.
 
Tovább sétálva megérkeztünk a közeli kikötőbe, ahol a nagyobb hajóknak nagyobb beton móló járt. Ennek a végén régi, rozsdától szét korrodált kikötő gombát találtunk, mely önmagában is fotót téma volt, főleg, ha a gyerekek ráálltak, majd leugráltak róla.
 
Egész érdekes képek születtek, de a nap is kezdett a látóhatár mögé hanyatlani, és anyu idegei is kilógtak, hogy nehogy egy gyermek a hajók és a beton közé kerüljön, így hát haza indultunk.
A kempingben a szokásos fürdés/fogmosás/altatás rutin következett, melyet a kaland mese újabb részével zártunk le. Másnap hajó túra, mely nagy izgalommal töltötte el a srácokat.

Nincsenek megjegyzések: