2012. november 1., csütörtök

Szélvihar, jön a Bora (9. nap)...



 
Tehát kicsit fáradtan ébredtünk, de a gyerekek rendben voltak, jól aludtak. Szélcsend, és napos idő várt. A tegnapról maradt kenyerekből jót reggeliztünk, kakaóval, és a hűtőben lapuló finomságokkal. A család lement a partra strandolni, én viszont itt maradtam, hogy a naplót írjam.
Később lementem én is hozzájuk, és pancsoltunk kicsit a tengerben, homokoztunk a parton, és a gyerekek nagyon jól viselkedtek, hiszen már csak pár nap maradt a nyaralásból, és csak az kap búcsú ajándékot, akivel nincs gond. Tehát egyre fegyelmezettebbek, és ez látszik is rajtuk.
Ebédre visszajöttünk, és a korábban vett kolbászokat sütöttük meg a grillen, miközben a gyerekek mesét néztek a „mesedobozon” (mobil dvd). Érdekes módon a kolbász mindenkinek ízlett, és elfogyott, jó sok kenyérrel együtt.
 
Utána pár órát sziesztáztunk a sátor mellett, majd felkerekedtünk, hogy Jelsában kipróbáljuk a gumiasztalokat, és fagyizzunk egyet. A szél viszont elkezdett egyre durvábban feltámadni, így indulás előtt Orsival vagy fél órán át próbáltuk pókembertől szerzett technikákkal hozzá növeszteni a sátrat a környező fákhoz. Egy egész spulni nylon zsinórt felhasználtunk. Biztonságban remélve itt hagytuk a sátrat, és összemarkolva a gyerekeket, elindultunk Jelsába.
 
A szél, jelentős volt, így ennek megfelelően készítettem elő pár kendőt és ruhát, hátha tudunk fotózni, viszont a nap elbújt, így nem sok esélyt láttam arra a képre, amit már érkezésünk óta szerettem volna meglőni.
Jelsában ugyanis egy kis patak felett szoros egymásutánban következik 4 híd, és ez különleges adottság, hogy remek hidas képeket készítsünk.
 
Fél úton vettünk egy pár óriás palacsintát a gyerekeknek, majd folytattuk az utat. Jelsába érkezvén már láttuk, hogy nagy hullámok csapkodják a partot. A városka szélénél kimentünk a mólóra, és készítettünk pár hajröppenős képet, lobogó kendővel súlyosbítva.
 
Aztán egy fagyi mellett elballagtunk az egyik ABC-be, majd gyümölcsöt vettünk, és a gyerekek kipróbálták a helyi gumi asztalokat a parkban, ahol a hidak is feszülnek a patak felett. Így amíg ők ugráltak, majd a szomszédos játszótéren múlattak, mi készítettünk néhány képet a hídon, ha nem is olyan megoldásokban, ahogyan eredetileg terveztem.
 
A nagy szél hazaűzte a turistákat szállásukra, és így kevesebb árus és mutatványos volt a kikötői sétányon is. Minket sem tartott sok dolog ott, de még megvettük a gyerekeknek a búcsú ajándékokat, mert mi már sejtettük, hogy az idő nem fordul jobbra, és nem lesz már feltétlenül módunk újra jönni.
 
Édua egy fülbevalót nézett ki, ami nagyon tetszhetett neki, mert hosszan-hosszan ölelgetett bennünket amikor végre az övé lett (bár megkapni csak hazainduláskor fogja). Marci minden ellenérvünk ellenére egy pisztolyt választott. Nem akarjuk tiltani, de minden ellenérzésünk és negatívumra meg tudjuk tanítani az eszköz birtokában.
 
Mindegy, megvettük, hiszen az alku úgy szólt, hogy ha jól viselkedik a nyaralás alatt, akkor tetszőleges (bizonyos korlátok közt) ajándékot választhat. Végül is komoly jellemformáló ereje van szerintem ennek az egy hetes „Legyél jó, mert nincs búcsú ajándék” mondatnak úgy, hogy állandóan együtt vagyunk, és látjuk, hogy hogyan akarnak elfajulni a játékok veszekedéssé a tesókkal, hogy mire, hogyan reagálnak a gyerekek, és nem csak bizonyos frissességi szint mellett, bizonyos napszakokban látjuk őket.
 
Marci az egy hét alatt, sokat változott, a vége felé valóban jó gyerek lett, a kezdeti mindenen megsértődő, és durcázó gyermekhez képest. Jobban kezelte a helyzeteket, és mi is őt. Összeforrt a csapat, mindenkinek jót tett, de talán nekem a legjobban, aki alig látom őket.
 
Haza indulván még megtorpantunk egy helyi „home made” borosnál, ahol ízelítőt kaptunk a portékájából, és egy pici palack helyett egyből 3-at is a kosárba klikkeltünk. No, de innen már nem volt megállás, jó hangulatban, de viharos szélben mentünk hazafelé tovább.
 
Otthon első dolgom a kötelékek ellenőrzése volt, és nem váltam nyugodtabbá, amikor megláttam, hogy több kötél újra elszakadt, illetve a szél egyre csak erősödik. Újabb fél órát küldtem a sátor megerősítésére. A szárítókötelet is levágtam, hogy újabb feszítési pontokat adjak a sátornak, a cövekeket több helyen megdupláztam, volt ahol tripláztam, és kövekkel terheltem le, hogy ne akarjanak távozni. 
 
Máshol a teraszok párkányainak szikla szegélyeihez tettem puhább elemeket, hogy ne nyírják el a köteleinket az állandó mozgással. Most remélem stabil. Azt hiszem az egyik legszerencsétlenebb helyzetbe vagyunk a campingben, mert hatalmas a sátor, az egész kiterjedése derékszöget zár be a szél irányával, és mindezt a camping legszelesebb helyén (végig jártam, tudom). Szerencsére vannak fák, ha már a talaj alig-alig cövekelhető. Kb. úgy kerestem a leverési pontokat, mint az orvos a tüdőt hallgatja a sztetoszkóppal.
 
Két ütés ide (nem megy), két ütés ide (nem megy), két ütés ide, túl könnyen csúszik, amíg meg nem találtam a megfelelő, vagy elfogadható megoldásokat. Több cövek eltört, vagy eldeformálódott. Többségüket helyre hoztam „Thor” segítségével, de néhányat már nem tudtam. Minden fennmaradt cöveket felhasználtam, és a zsinórból sem maradt plusz. Orsi közben összerámolt, és felkészültünk arra, hogy ha másnap sem lesz szép idő, akkor egy nappal hamarabb indulunk haza.
Jó kis nyaralás volt, köszönöm az én kedves feleségemnek, hogy megszervezte, hogy rábeszélt, hogy kibírt minket, és az én extra ötleteimet. Nagyon élveztem. Köszönöm !

Nincsenek megjegyzések: