2012. november 1., csütörtök

Zavala, (7. nap)...



Korán reggel Orsi elment futni, és Jelsából friss pékárut hozott nekünk. Felsorakozott a helyi rendészet a reggeliző asztalnál, és a sherff páros vajas kenyérrel vitte be a napi szükséges energiát. 
 Reggeli után kipróbáltuk a recepció melletti ping-pong asztalt, és Édua egészen jól belejött a játék alapjaiba, míg Marci a játszóteret tornáztatta.
Utána a családom lement a strandra, de nekem dolgoznom kellett, mert elakadt a műhely egy munkával, majd egy ausztrál rádió interview miatt kellett vagy egy órát küzdeni a helyi telefonálási lehetőségekkel, és a beszélgetéssel. Éppen elkészültem, amikor Zsófival megjelentek a nagyok, majd Orsi is Bálinttal, de már indultunk is vissza a strandra.
 
 A parton aztán egy kis pancsolás után Bálint az ölembe kéredzkedett, és elaludt. Talán nincs is ennél áldottabb és finomabb pillanat egy szülő életében.
Mikor a gyermeke a biztonságos mellkason álomba szenderül, és puhán szuszogva szépeket álmodik. A napernyő alá kuporodva feküdtem, még akkor is, amikor Orsiék feljöttek, hogy elkészítsék az ebédet a tegnap vett csirkéből. Bálint hosszan aludt, még akkor is, amikor megkaptuk a haza hívó jelzést. Óvatosan letettem magamról a plédre, de nem ébredt fel. Összecsomagoltam, összecsuktam a napernyőt, kiürítettem a talpából a vizet, de a tűző nap sem ébresztette fel a kisfiút. Ezért felnyaláboltam a pléddel együtt, és felballagtam a sátrunkhoz.
Végig aludta. Itthon aztán lassan felébredt, és együtt megebédeltünk az olvasztott sajtos grill husiból, illetve a friss salátából, melyet az én kedves feleségem, és lánykám készített nekünk, pasiknak.
Ebéd után átmentünk Zavalába, mely egy apró település a sziget déli oldalán, nagyjából a mi vonalunkban. A felfelé vezető szerpentinen alig fértünk el a szembe jövő autóktól, olyan szűk volt a hely, az alagút igazi durván faragott, belógó sziklás tákolmány volt, s utána a lefelé vezető szerpentin olyan hajtűkanyarokat dobott, hogy alig tudtuk bevenni őket.
Leereszkedtünk tehát a tengerhez, ahol valóban minimális turizmusra utaló kis falut leltünk, de még egy parti sétánya sem volt, amin végig tolhattuk volna a babakocsit, vagy a kis motorral Bálint végig gurulhatott volna, így kis nézelődés és pár fotó után megfordultunk, és hazamentünk.
A campingből ismét gyalog szerrel indultunk Jelsa-ba, hogy fagyizzunk egyet, és le szerettem volna foglalni másnapra egy kis motoros hajót, hogy azon kalandozzunk a másnapi névnapomon.
 
Az arany híd vibráló fényei kísértek a kis városig, majd beültünk egy fagyizóba (ebből viszonylag sok van Jelsában), és megkóstoltunk pár fagyi kelyhet, bár ezektől nem igazán ájultunk el.
 
Noha finomak voltak, de mű hab és fagyi alapból készültek, illetve különlegesebb erények nélkül átlagosnak mondanám őket.
 
Ismét meglátogattuk a hentest, és vettünk pár grillezni való kolbászt, voltunk közértben és gyümölcsösnél, majd körbe nézegettük a helyi készülődéseket a holnapi fesztiválra, és haza indultunk.
 
Így is sikerült elég későn érkezni. Megejtettem a kincskereső gyerekekről szóló folytatásos történetem utolsó részét, de a végét már egyik gyermekem sem hallotta.
 
Hortyogtak.
Sajnos a matracunk még a javítás után is ereszt, így ismét a földön aludtunk, de nem volt vele igazi gondunk.

Nincsenek megjegyzések: