2014. április 7., hétfő

Tizenegyedik nap Dél-Francia országban

Reggel a gyerekek egy korábban talált euróssal elindultak, hogy a felfújható játék automatából újabb valamit nyerjenek ki, de persze az 1EUR nem volt elég. 2 kellet. kisegítettem őket, mert éppen reggeliért mentem. Sajnos ez a felfújható fegyver téma nem túl jó ötlet. Általában hatalmasak, és mivel vagy a sátorban, vagy az autóban vagyunk, mindkettőben elég kis hely van arra, hogy másfél méteres baseball ütővel hadonásszanak.
A sátor körüli területen persze játszanak vele, de ez nem elegendő nekik. Próbáltak baseballozni is az ütővel, harcolni is, de sajnos más gyerekek beszálltak a játékba fakarddal, és innentől már nem volt olyan vicces a játék.
Reggel nyitva tartottuk a szemünket, mert valami cirkusz téma volt beígérve, és a túl lelkes zenei szervezők a tegnap éjfélig tartó zenélést ma reggel a camping kihangosítójára kiterjesztették, amivel a reggeli nyugalmat zavarták.
Elég bosszantó volt, de ezen a hangszórón is a cirkusz hangulatú zenék mentek. A jelzett időpontban a gyerekek megjelentek nagy számban a strandon, de valahogyan cirkusz mégsem lett. Volt viszont mini dizsi, meg voltak ügyességi játékok, amik azért jó szórakozási lehetőséget nyújtottak.
Pl. Hosszú polifoam szőnyeget feszítettek ki a medence vizén a szervezők, aminek mindkét oldalát lesúlyozták, de alapvetően a víz tartotta a szőnyeget, csak nem hagyták, hogy berogyjon. Ezen kellett végig szaladnia a gyerekeknek. Aki lassan futott, az alatt elsüllyedt, aki gyorsan, az végig tudott rajta menni. Ehhez hasonló mókák, kis medencézés és csúszdázás volt a délelőtti program, majd elindultunk a levendula túrára.
Autóval elég messzire kellett menni, és igen magasan volt a cél, a hegyekben már. Tudtuk, hogy Sault környékén több levendula túra lehetőség is van, és arra gondoltunk, hogy bicajjal fogunk ezek közül egyet lenyomni, de arra nem számítottunk, hogy ilyen meredek vidéken történik majd mindez.
Megérkeztünk egy kedves kis faluba, és amíg a gyerekek lesték a helyi petangosokat, mi bementünk a turista információba, és megérdeklődtük a túrákat. Aztán leültünk tanácskozni, mert nagyon sok lehetőség volt, és nem igazán gyermekbarát egyik sem.
Illetve tudván, hogy Bálint majd nem akar gyalogolni, Marci meg nyávog ha emelkedik a bicaj út, olyan megoldásban reménykedtünk, mint egy bicaj utánfutó.
Találtunk is egy bicaj szervízt ahol lehetett bérelni is. Jó drágán, de ha már eljöttünk, ez nem lehetett akadály. Kivettünk 3 felnőtt, egy gyerek bicajt, és egy kétszemélyes utánfutót a fiúknak. Nagyon élvezték. Beültek, és ki sem akartak szállni innentől kezdve.
Még akkor sem, ha később megálltunk. Első utunk a faluba vezetett, hogy ebédeljünk. Furcsa módon mindegyik étterem visszautasított, hogy nincs konyha. Aztán valahol sikerült négy melegszenyát venni, és miután bedörgöltük őket a parkban ahol a golyósok játszottak, elindultunk. Kellemes lejtős úton indult a körút, és viszonylag könnyen meg is találtuk a túra útvonalat.
Az egész körút nem volt hosszú, de gyakran megálltunk vagy pihenni, vagy fotózni, vagy hasonló miatt, így elég elhúzódott az idő, és a végén már sietni kellett, hogy este 7-ig visszaérjünk a kölcsönzőbe. Az utánfutó eddig is megizzasztott, de kevésbé okozott gondot.
Innentől kezdve viszont a kellemes lejtő a túra elejéről, megmutatta gonosz énjét is, és horror emelkedőbe váltott. Az utánfutóval a 21 sebességes bicikli legalacsonyabb fokozatában is rettenetesen szenvedtem, és minden akaraterőmre szükség volt, hogy egy-egy kitűzött pontig ne szálljak le a nyeregből.
Azért felvánszorogtunk a hegytetőre, ahol a kölcsönző volt, és jóleső fáradtsággal ültem le a földre, hogy levegőt kapjak. A lányoknak mindez sokkal könnyebben ment.
Vagy én vagyok puding, vagy a két fiút az utánfutóval vontatni volt ilyen nehéz, nem is beszélve a 10+kg-os táskámról, amiben a teljes fotós cucc mindig velem van.
Magunkhoz tértünk azért. A kölcsönzős nővel kicsit beszélgettünk, kiderült, hogy a francia fogászati turizmus részét képezik, és szeretnek Bp-en bicajozni. Aztán kocsiba ültünk, és indultunk.
A napi vihar most is fenyegetően közelített, de nem sokat kaptunk belőle. Hazafelé tempósan mentünk, hogy itthon még elérjük az össznépi gyerek táncot, amit Édua nagyon szeretett volna elérni. Talán 5 percet késtünk a kezdésről. Marci mellett még Bálint is bekapcsolódott
Később a sátorban dinnyéztünk és eszegettünk, majd mesenézés után mindenki nyugovóra tért.